Gyvenimas (žaidimas)

 

 

Gyvenimas - matematiko John Horton Conway 1970 m. aprašytas ląstelinis automatas.

 

Modelio taisyklės:

 

Gyvenimo erdvė - begalinis languotas lapas. Langelis turi dvi būsenas: tuščias arba apgyvendintas. Paprastai gyvybė žymima tašku. Kiekviename gyvenimo cikle gyvybės atsiranda arba žūsta pagal šias taisykles:

 

  • Jei tuščias langelis turi tris gyvus kaimynus, tuomet jame atsiranda gyvybė.
  • Jei apgyvendintas langelis turi du arba tris gyvus kaimynus, tuomet jis toliau gyvena.
  • Jei apgyvendintas langelis turi mažiau nei du gyvus kaimynus, tuomet jis miršta (nuo vienatvės).
  • Jei apgyvendintas langelis turi daugiau kaip tris gyvus kaimynus, tuomet jis miršta (uždūsta).

 

Informacija paimta iš

 

http://lt.wikipedia.org/wiki/Gyvenimas_%28%C5%BEaidimas%29

 

Matematinio modeliavimo katedros docentas Jevgenijus Kirjackis Maple programoje padarė kelis gyvenimo pavyzdžius - visur gimsta ir miršta pagal John Horton Conway taisykles:

 

Gyvenimas 1
Gyvenimas 2
Gyvenimas 3
Gyvenimas 4